GRY

25 marca 2016

Olej sezamowy- Recenzja


Witajcie moi drodzy :) dziś chciałabym Was zaprosić na recenzję oleju sezamowego ze sklepu Zielony Nurt KLIK który dostałam dzięki uprzejmości Pani Izy.
A wiec zacznę od tego że przesyłka przyszła bardzo solidnie zapakowana - nie ma możliwości by coś sie stało z naszym zamówieniem podczas transportu, co myśle jest dużym plusem :)
Na temat samego oleju sezamowego słyszałam od dawna wiele - no i o jego zdrowotnych właściwościach tak też teraz nadeszła okazja bym przekonała sie o tym sama. A wiec na sam początek dodam to co mówi Nam producent.

Od producenta:

Olej Sezamowy

Olej Sezamowy Zielony Nurt pozyskiwany jest z wyselekcjonowanych ziaren sezamu. Tłoczony na zimno i nie poddawany procesowi rafinacji. Ceniony jest za wyjątkowy orzechowy posmak oraz intensywny zapach, który może urozmaicić wiele potraw. Zawarte w oleju nienasycone kwasy tłuszczowe obniżają ciśnienie krwi. Olej ten zawiera ważne dla organizmu substancje. Jest przede wszystkim bogatym źródłem związku o nazwie sezamina, która wpływa na redukcję tkanki tłuszczowej, a ponadto ma działanie przeciwnowotworowe. Sezamina jest jednym z lignanów, który oddziałuje na poziom żeńskiego hormonu - estrogenu. Działa relaksująco oraz antydepresyjnie.  Dzięki obecności składników odżywczych, takich jak miedź, żelazo, wapń, magnez, fosfor, lecytyna oraz witamin B6, D i E olej ten ma szereg zastosowań. Składniki te bowiem wpływają na układ krwionośny. Mają właściwości nawilżające i łagodzące, a także regulujące pracę gruczołów łojowych. Olej zaspokaja zapotrzebowanie mięśni w składniki odżywcze. Poza zastosowaniem w kuchni olej może również służyć do pielęgnacji całego ciała oraz włosów. 
Olej Sezamowy idealnie komponuje się z potrawami kuchni chińskiej. z powodzeniem może być dodawany do sałatek oraz potraw gotowanych i smażonych. Nie nadaje się jedynie do smażenia, gdyż w wyniku podgrzania go do wysokiej temperatury może utracić swoje cenne właściwości. Cena 250ml/ 20zł

Kraj pochodzenia Polska


Moja Opinia:
No wiec przyznam jestem fanką wszystkiego co zdrowe wiec olej oczywiscie przypadł mi do gustu. Co do konsystencji dużo powiedzieć nie mogę - po prostu zwykła jak to olej. Zapach - jak dla mnie przyjemny i delikatny,orzechowy. 
Smak - mi oraz mojemu chłopakowi bardzo spasował - przez wyżej wspomiany lekki orzechowy posmak. Idealnie komponuje się ze wszystkimi sałatami - sprawdzone i potwierdzone info!
Co najważniejsze na temat oleju to oczywiście fakt że produkt jest BIO!

A propo sposobu w jaki możemy go zużytkować to mam dla Was świetny przepis na zdrową i smaczną sałatkę :) 

Składniki: 
- opakowania rukoli
- 3 pomidory
- jedna czerwona papryka
- pół słoiczka zielonych oliwek ( lub też czarnych kto co lubi )
- olej z pestek winogron
- odrobina soli 
- opcjonalnie można też dodać kiełki lub ser feta lub pestki słonecznika
- na sam koniec dwie krople oleju sezamowego
Sposobu przygotowania chyba pisać nie musze - po prostu wszystko ze soba mieszamy i voilà :) smacznego


Dodam też dla wszystkich włosomaniaczek ze olej sezamowy nadaje się równiez idealnie do olejowania włosów,skóry głowy jak i równiez jako ochronne serum na końcówki. Ja osobiście jeszcze nie próbowałam używac oleju do włosów ale myślę ze w wolnej chwili spróbuje, jestem bardzo ciekawa efektów.

Pozostałe Zastosowania:
Masaż ciała, wspomaganie krążenia, rozgrzewanie ciała, usuwanie toksyn, regulacja gruczołów łojowych, pielęgnacja skóry suchej i dojrzałej, pielęgnacja suchych włosów, utrzymywanie nawilżenia skóry i jej ochrona, naturalna ochrona słoneczna.




A wy używałyście kiedyś olej sezamowy? / Znacie firmę Zielony Nurt?

17 komentarzy:

  1. Stosowałam kiedyś do pielęgnacji twarzy i byłam zadowolona :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo naprawde? tez musze spróbować :)):)

      Usuń
  2. Mmm... Sałatka wygląda smakowicie :)
    Bardzo chętnie przetestowałabym go na włosy.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja własnie po świętach zabieram sie za testowanie oleju na włoskachc :P

      Usuń
  3. Moje włosy uwielbiają ten olej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieje ze moje równiez polubią :P

      Usuń
  4. Jeszcze o nim nie słyszałam, przeważnie uzywam oliwy z oliwek czy oleju kokosowego :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę koniecznie kupić :) Zarówno w kuchni jak i w kosmetyce znajdzie swoje zastosowanie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. O ciekawa jestem tego oleju :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o nim dużo dobrego. Ma dobre zastosowanie z kosmetyce :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sezamowego jeszcze nie stosowałam ale słyszałam właśnie same dobre opinie dlatego planuję zakup tego cuda :)
    Jeśli możesz kliknij u mnie w najnowszym poście.

    ---------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Z miłą chęcią zajrzę również do Was!
Jeśli obserwujesz mój blog-poinformuj mnie o tym, na pewno się odwdzięczę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...